fredag 30 november 2012

Du vet väl om att du är värdefull!

Edvin!

Jag ska älska dig och finnas där för dig så länge jag lever. Jag kommer alltid att tro på dig för den du är, inte för det du gör.

Älskade Edvin! Jag vill ge dig all trygghet i världen, vägleda dig genom livet, fånga dig när du faller, uppmuntra och lyfta dig, stötta och trösta. Du är bra precis som du är! Du ska få all min kärlek jag har. Jag vill få dig att känna dig värdefull, påminna dig om alla de underbara sidor du har och jag vill aldrig förminska dig, kränka dig eller får dig att få dåligt samvete för den du är eller för de val du gör i livet. Jag vill lyfta dig och hjälpa dig att skapa en bra självkänsla. Och även om jag faller, så ska du aldrig behöva ta ansvar för det. Jag släpper dig aldrig ändå! Du får bli arg och besviken på mig, ett tecken på att jag är din mamma. Jag lämnar dig inte! Någonsin! Jag släpper dig inte! Och även om jag har stunder då jag blir både arg och ledsen, så vill jag alltid att du innerst inne skall känna min starka kärlek och min tro på dig!
 
Jag önskar dig många fina relationer och hoppas att det är fler än jag som vill ge dig den kärlek du är värd. Jag kommer aldrig att skuldbelägga dig för att andra människor ger dig kärlek och för att du ger din kärlek tillbaka till dem. Jag kommer att vara glad för att du har människor omkring dig som vill ge dig lika mycket kärlek, värme och trygghet som jag, älskar dig såsom jag och stötta dig genom livets alla med- och motgångar.
 
Jag vill aldrig att du ska vara rädd för mig, rädd för att inte räcka till, rädd för att säga fel , göra fel eller vara fel. Hos mig kan du aldrig vara det! Jag vill att du ska känna dig välkommen till mig och min famn och vårt hem när du vill och att du aldrig skall känna dig bortvald eller mindre viktig eller prioriterad. Hos mig ska du alltid få känna dig trygg!
 
Edvin, du är mitt barn, nu och för alltid! Jag lämnar dig aldrig så länge jag finns. Jag är så tacksam för att jag har dig och jag är så stolt över dig och för att du är min son. Du är den finaste gåvan jag har fått och det enda du behöver göra är att vara dig själv. Du ska aldrig behöva vara någon annan för mig. Min kärlek har du redan, nu och för evigt.
 
Mamma

Lilla fina du! (Några tankar när du låg i magen 2011-03-13) 

"Lilla fina du! Vem är du?
Jag längtar så efter att få lära känna dig, att få hålla om dig och att få känna din närhet. Din lilla hand i mina händer, din lilla kind mot min. 
Jag vill ge dig all kärlek i världen, bära upp dig och vägleda dig genom livet. Vilken stolthet att jag får bli din mamma!"

Lilla fina du! Du är så efterlängtad och välkommen till oss.

Älskade barn, mitt solsken!

… Mamma väntar på dig!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar