söndag 20 januari 2013

Alla har vi ett bagage!

Vi har alla ett bagage av livserfarenheter, såväl positiva och negativa. Idag är en dag då jag påverkats av de negativa erfarenheter som jag burit med mig i bagaget, erfarenheter som inte går att skriva om här. Ibland önskar jag att jag kunde göra det, men det går inte.

Jag är en känslomänniska och påverkas av allt som händer omkring mig, både på gott och på ont. Jag jämför mig inte med någon annan, jag jämför mig bara med mig själv och det som påverkar mig. Jag tror inte att det går att jämföra sorg och lycka med någon annan. Det påverkar oss på olika sätt beroende på vilka vi är och vad vi har varit med om. Det är mycket man inte vet om andra människor och som inte syns bakom fasaden. Tänk om man kunde se rakt igenom människor? Se vad vad de hade varit med om? Se vad som gjorde mest ont i dem eller vad som gjorde dem lyckligast? Hade människor varit mer förstående för varandra i mötena med varandra då? Inte dömt varandra vid första ögonblicket?

Jag är otroligt glad och tacksam för det jag har, tacksam för mina underbara vänner och för min familj och många andra saker som gör livet underbart. En dag kanske jag skriver en bok, inte för någon annan, utan för mig själv. För att bearbeta och släppa de negativa erfarenheter jag har, hitta alternativ som ersätter det som gör mest ont och endast fokusera på det positiva och på det som får mig lycklig. Tänk om jag bara kunde bestämma mig för att det som sker har en mening och att det är skrivet i manuset om mitt liv och att det händer för att jag ska lära sig mer om mig själv och om andra. Vad mycket enklare och självklart livet skulle vara då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar