onsdag 14 november 2012

Vuxenpoäng!

Då har man samlat lite vuxenpoäng genom att ha varit på sitt första utvecklingssamtal. Vi är så nöjda med pedagogerna! Jag hade inte kunnat önska mig en bättre förskola till Edvin!

Det framgick under utvecklingssamtalet att Edvin har sidor ifrån båda sina föräldrar. Han har lätt att visa känslor och uttrycker när han är ledsen, glad eller fundersam med hela kroppsspråket och gillar att dansa som sin mamma. Han leker mycket vid leksaksspisen och gillar att kasta boll som sin pappa och är envis som oss båda. Det vi ska öva mer på hemma är att han inte ska ta andras saker.  

Edvin pratar eller jollrar för jämnan. Vem kan han ha fått det ifrån? ;) Det mesta är fortfarande joller, men ibland dyker det upp en del ord och han försöker att härma ord som pedagogerna säger. De nya orden som kommit senaste veckan är; gurka, pannkaka, skjorta ”shotta” och jacka.

I helgen var vi på hotellövernattning i Skövde med hela Pierres familj. Vi firade hans mamma som fyllde 60 år förra veckan. Det blev äventyrsbad ”Arena Skövde” och gott sällskap. Kan varmt rekommendera det äventyrsbadet! Edvin var lyrisk och både Pierre och jag blev som barn på nytt. Jag fick världens adrenalinkick av ”Turborutschkanan”!!  

Emma har varit här och sovit i två nätter nu. Hon brukar ligga i soffan, men nu när hon har en liten bebis i magen, så har Pierre fått sova på soffan istället och Emma och jag har legat i dubbelsängen. Det har lett till en och annan rolig diskussion. Jag fick lite flashbacks från när jag var yngre och hade vänner sovandes över. Man låg och pratade och pratade och tillslut så sa man att ”Nu sover vi” och sen var man tyst i två sekunder och började igen med ”Men du förresten…”.  Längtar efter den lilla som kommer i april!

På lördag åker Pierre till Brasilien och är borta i två veckor, sen hemma en vecka för att återigen åka iväg en vecka till.

Sista helgen nu i november kommer Lena hit och det längtar jag efter!
 
                                           
                                              Här är några bilder ifrån Skövde!
 
 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar